Lacoste firar 80 år och skapar tillsammans med Hermés en jubileumsväska
I år fyller Lacost 80 år, utan tvekan ett av de mest kända 'piké-märkena' . För att fira detta så har Lacoste gått ihop med några landsmän inom designindustrin för att skapa några oförglömliga föremål högtiden till ära.
Vi vet inte exakt vad vi ska säga om denna väska, är den snygg? Är en vulgär? Troligtvis kostar den som en mindre bil och är mer av ett koncept än en egentlig produkt, men man måste ge dem att den gör sig väldigt bra på bild!
Det är extra roligt att Lacoste och Hermès väljer att göra en krokodilskinnsväska som ett av sina jubileums-föremål, med tanke på hur Lacoste fick sin välkända logotype.
Kort om Lacostes historia
Det franska modeföretaget Lacoste grundades 1933. Grundaren, René Lacoste var själv tennisspelare och från början så producerade Lacoste enbart pikétröjor.
Den ikoniska krokodilen blev Lacoste logga då han i Davis Cup-finalen 1925 fick namnet ”The Alligator” då han slagit vad om en väska i krokodilskinn, som han tyvärr inte vann, men journalisterna ansåg att han kämpat som en krokodil, och fick därav sitt smeknamn.