All reklam behöver inte vara skrikig och tom på vettigt innehåll
Du som läser Obsid regelbundet vet att vi inte skriver speciellt mycket om sport (läs: inget alls), och det är inget vi planerat att börja göra heller. Helt enkelt för att vi inte är intresserade av det, om det inte är fotbolls-VM eller OS så klart.
Men något vi är intresserade av är bra reklam, väl utförd reklam och kreativ reklam som gör något annorlunda. Eftersom reklam är så omdiskuterat och många gånger bespottat så känns det inte mer än rimligt att lyfta upp de som gör det riktigt bra!
NordicBet satsar på innehåll
NordicBets senaste reklamkampanjer på nätet har varit relativt långa (ca 8 minuter) Youtubefilmer med hockeylegendaren Garpen i huvudrollen.
Garpen reser världen runt och spelar hockey i lite olika arenor, sammanhang och klubbar, helt enkelt för att det är intressant/kul för hockeyintresserade att se. Man kan kalla Nordicbets serie filmer för en mini-tvserie för hockeyälskare och bettingälskare, och det rimmar ju jäkligt bra med Noridcbets varumärke som ledande inom betting i Norden.
Även om du inte gillar hockey (du är inte ensam) så kan detta ändå vara intressant eller åtminstone kul att känna till, just eftersom det är det är ett nytt grepp på reklam som utan tvekan kommer bli mycket uppskattat.
Garpen i KHL
Här är NordicBets senaste sponsrade video, där Garpen spelar lite i KHL.